Tecnologies de la informació i la comunicació

 

 Bon dia tot el dia! 

 

Obra de Arte - Reverie a.k.a. En los Días de Safo - John William Godward

 “Als dies de Safo” – John William Godward (1904)


 Hui anem a parlar sobre la tecnologia de la informació i la comunicació, és a dir, les TIC. Aques és un tema realment quasi nou per a mi, ja que a les escoles i instituts no s’ensenyen a penes, a no ser que t’apuntes a l’assignatura d’informàtica (la qual jo mai vaig cursar).

Les TIC aplicades a l’ensenyament naixen com a tendència mundial degut a la necessitat d’avanç i renovació a les metodologies docents. Comença a aplicar-se una actualització dels continguts; l’ús d’un campus virtual, com l’Aula Virtual de l’UV; el desenvolupament de la cultura digital; en foment de la formació junt amb valors ètics i socials; i el desplaçament de la perspectiva tradicional des del professorat. L’estudiant passa de ser una entitat passiva a formar part de manera activa al seu propi aprenentatge, mitjançant activitats complementàries que es basen en la formació personal de l’alumne o alumna. D’altra banda, els docents es transformen en orientadors de l’ensenyament, a través d’una acció tutorial més pròxima als estudiants i materials didàctics de suport.

Com a resposta a aquestes necessitats, s’usen les noves tecnologies, les quals milloren la qualitat de l’ensenyament, a banda de ser una eina completament imprescindible a la docència on-line. A nivell universitari, a pesar del intents per adaptar-se a aquestes noves tendències innovadores, segueix predominant allò tradicional: classes magistrals, memorització i examen final.

Les TIC a l’educació tenen els seus avantatges, com la motivació, la interacció, la informació, la cooperació, l’aprenentatge a partir dels errors o la familiaritat amb el encercament i selecció d’informació. No obstant això, també ens trobem desavantatges com la necessitat d’accés a certs materials i xarxes que no tot el món té o es pot permetre. A més també es corre el perill d’una pèrdua de temps, o aprenentatges incomplets i superficials.

L’ensenyament digital necessita de tecnologia, connectivitat, contingut i recursos (humans) amb l’objectiu de metes com convertir-se en un mètode bolcat als estudiants, a la resolució de problemes, la comunicació, la col·laboració o la productivitat.


Patri <3

 





 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Metodologies docents innovadores

Escoles i creativitat

eLearning